Rok szkolny w toku, warto więc zaplanować i kompleksowo objąć opieką swoje pociechy terapią we wszystkich deficytowych zakresach.
Zapraszamy Państwa na konsultacje logopedyczne, wczesne rozpoznanie problemu i wczesne rozpoczęcie terapii.
Zaburzenia artykulacji, czyli nieprawidłowa wymowa określonych głosek z pozoru bardzo niewinne np. spieszczanie wypowiedzi, może powodować szeroko rozumiane trudności szkolne, w tym trudności w pisaniu i czytaniu. Dzieci zwykle tak jak mówią tak zaczynają pisać i czytać.
Ponadto nieprawidłowa pozycja języka, nieprawidłowy sposób połykania, zburzony tor oddechowy często są wtórną przyczyną wad zgryzu.
Leczenie ortodontyczne nie przyniesie zamierzonego efektu przy nieprawidłowej funkcji aparatu artykulacyjnego, skróconym wędzidełku podjęzykowym i nieprawidłowej pozycji spoczynkowej języka.
Należy pamiętać,że jakość mówienia i porozumiewania się jest istotnym elementem w globalnej ocenie każdego z nas.